maandag 7 februari 2011

Tussendoortaartje

Deze taart heb ik voor mijn broer en zijn vriendin gemaakt. Zij hebben een huis gekocht en ik dacht dat zij wellicht wel iets lekkers konden gebruiken tijdens het klussen!

Gezien ik van de vorige (tieten)taart nog flink wat spullen over had, besloot ik van de restjes een nieuwe taart te maken.

Wederom een taart gemaakt van Moscovisch-mix en gevuld met mokkacreme (Hij is gewoon zo ontzettend lekker!).

Tijdens mijn creatieve uitspatting raakte ik wel even in paniek; Ik had niet genoeg fondant over!!! Dit heb ik opgelost door de ene helft van de taart met rood te bedekken, de andere met bruin chocoladefondant dat ik nog had liggen en de bovenkant met (pure) hagelslag. Heerlijke combinatie; Mokka met chocolade! De lettertjes had ik nog liggen, ze vallen helaas niet erg op.

Dit was voor mij eerste keer dat ik de rand van een taart heb bespoten met toefjes; Ik was toch blij met het resultaat.

Uiteraard zaten er weer wat schoonheidsfoutjes in deze taart maar gelukkig is een mens nooit uitgeleerd!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Laura, leuk je blog! Ik ben zelf nog helemaal geen ervaren taartenbakster (ik ben overigens ook meer van de cupcakes). Ik had toch een tip die ik met je wilde delen, die ik vandaag ben tegengekomen tijdens mijn bak-research. Volgens mij gebruik je poedersuiker als je je fondant/marsepijn bewerkt, maar je schijnt ook crisqo te kunnen gebruiken. Dat geeft minder rommel las ik. Wie weet heb je er wat aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi K,
    ik heb een pot crisqo staan hoor! Ik ben zelf ook nog niet zo ervaren dus ik leer ook nog van elke taart :)

    BeantwoordenVerwijderen